Friday 2 May 2008

Uppdraget är att få Josef upp på väggen



Helst ska han stanna kvar där också.

Uppdaterat 3 maj Josef är uppe och än så länge hänger han kvar där. Jag var ett totalt nervvrak under hela tapetseringsprocessen för detta var första gången jag tapetserade. Givetvis var inte detta den bästa nybörjartapeten med mönsterpassning etc... och jag är inte direkt känd för att vara noggrann och tålmodig, utan snarare tvärtom. Tummen mitt i handen is my middle name s.a.s. Nu har jag självklart ont i fogarna som f-n, men det är liksom lite värt det. Jag, ohändiga jag, fixade det. Och även om det inte på långa vägar är perfekt så ser det bra ut i mina ögon. Jag känner hur jag växer inombords. :)

Bild. privat

12 comments:

Frida said...

Åh Josef, han är en snygging han!

sara said...

Lycka till! Jag är hopplöst dålig på tapetsering. (Så dålig att maken ringde en målare för att jag inte skulle bryta ihop helt.)

Lox said...

frida: Josef är fin, han. :)

sara. Tack! Jag trodde att jag var hopplöst dålig, men riktigt så illa var det inte. :)

Linda K said...

åh den allra snyggaste valde du också! får jag komma till din källare en dag?

Lox said...

lindak: nu när den är uppe på väggen så är Josef snyggare än vanligt. :D

Du är så välkommen så.

Petra said...

Ha ha! Vi har exakt samma på en fondvägg i vårt matrum. Vi har liksom ett sluttande tak. Det i kombination med mönsterpassningen krävde sin man. Jag och min (man) slog våra kloka huvuden i hop och lyckades tillslut med endast 2 slängda våder.
Ingen nybörjartapet med andra ord :D

Anna said...

Jag är imponerad! vad fint det måste se ut. Hade ingen aning om att man kunde köpa Frank-tapet, alltid lär man sig ngt och nya saker att sukta efter.... anna uk

Peace in mind said...

Du är en beundransvärd kvinna, fixar ett svårt jobb och bär dessutom dina smärtor med värdighet. Jag bugar djupt:)

Anonymous said...

Snyggt och jag ka också bli av med tapetuppsättningsoskulden i sommar. Läskigt. Men sant!

Lox said...

petra: jag är imponerad. Både av er och mig själv. :)

Nej, det var onekligen inte den lättaste tapeten att börja med. Knappast easy up.

anna: Franktapeterna finns att få tag på två ställen. Antningen köper du dem på svenskt tenn (i butik eller på intenet) eller via Boråstapeter (som säljs lite varstanns). Då går de under kollektionen Anno 1905.

Det blev riktigt bra. Jag ska fota så får du se hela väggen.

anna: eller så är jag bara dumdristig... ;)

Tack snälla du för en snäll kommentar.

angelica: du ska jag hålla tummarna så att du lir av med den på ett snyggt sätt. ;D

Monica said...

Kan du inte lägga in bild pà resultatet, snääälla!!!

Lox said...

monica: självklart ska jag göra det. :)

Men inte idag för jag ska visst på dagisutflykt: :D