Monday 26 May 2008

Kanske ordnar sig ändå?



Strax efter mitt klagande över hantverkare fick jag via grannens hantverkare kontakt med en svetsare som fixar ett staket till oss. Det kändes som episoden av The Simpsons när Homer får gå med i en hemlig klubb och plötsligt kunde rörmokaren komma och fixa vattenläckan eftersom Homer hade tillgång till den hemliga koden. Visserligen sa svetsaren att det skulle ta två veckor så jag hoppas att det inte är den engelska varianten* han menar.

Nu fick jag äntligen tag på gräsmattekillen. Han ska ringa om en halvtimma. Jag hoppas att han verkligen gör det för vår trädgård är allt annat än kul, och det vore underbart att få känna någonting annat under fötterna än intorkad lera och maskrosblad.

Uppdaterat kl. 15:18 Han ringde!!

*I UK tar alla jobb "two weeks", de kommer om "two weeks" och de blir färdiga om "two weeks". Verkligheten är något helt annat.

Bild: privat

3 comments:

Anonymous said...

Är det ungefär som att det alltid tar en kvart när man beställer pizza, oavsett hur många som beställt innan man själv ringde?

Lox said...

maria: exakt! :D

Fast det känns kymigare att rör-jobbet tar fem veckor och kostar multum än att 49-kronors pizzan tar en halvtimme.

Anonymous said...

Vad skönt, då kanske ni får det grönt till midsommar! :)