Saturday 26 April 2008

Smärta suger som sagt var

Jag arbetar idag med att inte se smärtstillande som ett misslyckande. Jag är också lite besviken eftersom jag var en aningens bättre innan jag gick till osteopaten. Det är bara att bita i det sura äpplet (som i det här fallet består av mina egna högt ställda förväningar på mitt tillfrisknande). Jag hoppas att jag kan få en akut-tid för att justera det som har hoppat snett de senaste dagarna. Mina egna magiska händer har lyst med sin frånvaro.

Det här är en sådan då jag vill ringa och sjukskriva mig, krypa ner i sängen och känna mig så ynklig och hjälplös som det bara går. Jag vill skylla ifrån mig allt ansvar för mitt eget tillfrisknande och bara tycka synd om mig själv. Saken är den att jag redan vet i från första början att ett sådant agerande inte leder fram till något, utan tvärtom tar mig tillbaka till den tiden då jag verkligen var paralyserad av smärta. Vem f-n vill dit?

Så jag listar fem saker som har varit bra med den här dagen:

1. Solen skiner.
2. Mina plantor trivs i söderläget och jag kom ihåg att vattna dem.
3. Vi ska grilla (finfin och snordyr, då den var ekologisk, fläskkarré ligger och gottar sig i en fruktig marinad).
4. Jag har behållit mitt humör hyfsat bra och har inte skrikit vare sig åt barnen, maken eller svärmor med mor.
5. Maken tog över ansvaret för deklarationen trots att hans kunskaper i byråkratsvenska är oerhört begränsade, och i och med detta kommer vi att kunna lämna in deklarationen i tid.

Nu ska jag gå och andas lite.

8 comments:

Anonymous said...

Ja säger den som också vet. Finns ett inlägg om det hos mig. Gårdagen var en mardröm å nu är det bara att hålla tummen för att min räddare i nöden, kan klämma in mig en timma i veckan innan det är dags att åka.
Kram

Lox said...

cia: kram vännen!!

Elin said...

byråkratisvenska är ingen lek! Vart kommer din man ifrån? Min sambo är från england och har nog bättre på svensk byråkrati än vad jag har :)

Lox said...

agent586: Han är engelsman uppvuxen i SKottland.(Viktigt för skottarna att hålla det separat.)

;)

Elin said...

Det låter som en alldeles perfekt man, min råkar vara född i Skottland men är så hemskt mycket engelsman kan bli ;)

Lox said...

agent586: bra kombo dvs 'normal tea' and g&t:s ;D

Petra said...

Jag läste precis det i en artikel att man skulle lista fem positiva saker med dagen. Det lät bra tycker jag och tänkte börja...men jag är en negativ typ så det är svårt. Din lista är bra och det är beundransvärt av dig att lyckas med det trots din smärta :)

Lox said...

petra: hahahaha, jag har tränat. Länge. ;D

jag såg ett program om hur man blir lycklig en gång på BBC. (jag har skrivit om det både här och i min gamla blogg.) Eftersom mitt liv har varit ett rent helvete och framtiden såg föga ljus ut vad det gäller att bli smärtfri, kände jag mig träffad och började att göra övningarna.

Nu känns livet ljusare. Och jag fortsätter att öva upp förmågan att se (även de allra minsta) glädjeämnen i vardagen.

tack! :)