Monday 4 February 2008

Tankar kring 39-40.

Fryser. Fryser trots pyjamas och dubbla täcken. Fryser. Ok, dusch. Hutter, hutter. Duscha länge.

Dags för medicin: lemsip eller citodon? Eller båda..? Fryser. Fryser. Vetekudde är varm.

Varm varm... för varm. Svettas? Svettas! Av med pyjamas och dubbla täcken. Dricka vatten.

Åh, nu kickar medicinen in. Ah. Äntligen människa. Äta. Banan.

Hur gick nu egentligen texten:

Jag har tänkt lite grann på hur det skulle kunna va idag(?)
om jag levde i en annan tid där det var så mycket vildare tag
Skule jag var dräng eller biskop, eller smed till Sleipners åtta skor
Som jag hade smitt med en hammare som jag fått av gamle Tor.

Aom. Om jag var en viking. Aom.
Hade jag en hjälm av horn. Ha!
Om jag var en viking
Kunde jag bestämma
Aom. Om jag va en viking. Aom.
???????
Om jag var en viking
Var jag aldrig hemma

Somnar.

Vaknar. Fryser. På med pyjamas. Den är blöt...? Ny pyjamas. Fryser mer. På med ett till täcke... .

Uppdaterat texten

3 comments:

Dubbelörn said...

*asg* Du är ju helt snurrig!! *asg*
Vilken underbar läsning men tycker faktiskt jättesynd om dig...

Hämtar lite vatten o baddar dig på pannan... *ler*

Krya på dig kramar

Peace in mind said...

Krya på dig, och se till att ngn irl baddar pannan, och hämtar dricka, och banan, och ger dig blommor...

eastcoastmom said...

Var jag aldrig hemma.

eller? Tänk att jag kunde alla de där texterna när jag var tonåring. Men det var ljusår sen. Krya på dig!