Monday 10 September 2007

Restaurangen

Snyggt och trendigt. Och vad gott det var. Desserterna var knappast i en smakstorlek, snarare STORA. Melker, han kan.

Jag mumsade i mig Pelle Janson, kyckling i salsa verde, grillspett (med pilgrimsmusslor, chorizo och biff), koreansk biff severad med kimchi, friterad fläskfilé à la thai style och desserterna blev en brulée med jordgubbar och rabarberglass samt lakrtitsglass och en minitarte. Till de flesta av rätterna drack vi de rekommenderade vinerna, vilket förhöjde smakupplevelsen.

Av makens val suktade jag efter hans kantarelltortellini (ahh...) och tiramisu (herrejessus). Han tyckte att tanginen var god, men inte mer, och McDuck var strålande.

Det var 2 1/2 timma som flög i väg och vi var proppmätta efteråt. På tåget hem kom vi fram till att det ultimata valet vore att köpa fem smaker + en dessert. Det får bli nästa gång. Då ska jag välja... *drömmer mig bort*

4 comments:

Anonymous said...

mmmm..låter ju himmelskt..=)

Lox said...

radhusidyll: rekommenderas VARMT! :-)

Lallis said...

Det där lät... sååååååå otroligt gott!
Kram Lallis

Lox said...

lallis: det var gott. Och roligt. :-)